Monday, May 9, 2011

aktiviti 3,4 ari ni lipat kad....hehehe...penat tapi feel sweet jer tgk kad tu...he3


dgn bajet yg x sberapa ni...akhirnya...terhasil la 2 jenis kad ni....untuk majlis kawen ni,....bajet tak byk...so kena la belanja berpada-pada..ini adalah hasil kad yg dihasilkan dgn bajet yg ciput ni....ader 2 version kad..hehehe....cantik tak kad ni...cpt la kata cantik...hu3 kerana masa bagi kat kawan2 kat sek...ramai yg kata kad ni mcm kad ari layer...huh...kedua-dua kad ni....di edit,dikupi,dipes oleh sy dgn bantuan asistem yg sumguh cekap...en google...he3...tem-q byk2 en google...saaaaayaaaag en google...muahhs

ok...saya just nak share ngan bakal2 pengantin yg mengalami masalah yg sama ngan saya iaitu bajet kecik jer tuk majlis kawen...ok ...cuba kita tgk harga kad2 tersebut...utk majlis kaen saya nanti....saya buat dua version kad..satu tuk kwn2 n satu lagi tuk bg pada org kg biasa...n tuk lebih jimat lagi...saya buat kad ni tuk kedua-dua belah pihak...

mari kita kira kos kad2 ni brape

kad version 1

kad ni saya khusus tuk kawan2

disign saya dah buat...tinggal tuk cetak jer

-kedai yg pertama saya pergi ( kt tmn u jb)....tokey tu nak harga 0.90 sen tuk 1 ps...oleh kerana rasa x berbaloi...saya pospond dulu

- n bila ngadu kat beliau...bliau kata biar bliau servey kat klantan plak...n hasilnya...satu kedai tu..nak bagi 0.50 sen jer n guna kertas yg agak berkualiti gak....so...saya stuju ajer,...he3...so deal..kami cetak tuk 500 keping

1 ps = RM 0.50
500 ps = RM 250

version 2

n tuk kad ni...saya byk buat servey kat tenet....n tringin nak buat kad yg simple dgn tema floral...oleh kerana laptop saya x der sofware adobe photoshot...maka saya membuat dizisem uk buat kad yg simple,tema flora,kaler itam putih (supaya leh fotosted jer yg lain),n cute...hehehe n x payah anto2 kedai tuk cetak...tapi...kertas yg digunakan ni....cantik n tebal ...envelop pom saya bli borong tuk satu kotak trus...

harga kertas A4 120 g tuk 200 keping = RM 32
fotosted = RM 8
sampul surat = 0.04 x 400 = 16

total = RM 56 untuk 400 kad
n uncle kedai tu kasi diskaun RM 8
so total selepas diskaun ialah RM 48

total semua tuk 900 ps kad = RM 250 + RM 48 = RM 298

em....saya sgt puas ati...hehehe...utk 900 kad dgn harga x sampai 300....
....erm...jadi ...ukurla baju dibadan sendiri...hehehehehe...mmg ader kad yg lagi cantik.menarik tertarik tu...tapi kaki di kasut sendiri...kalau raser kaki tu kecik...cari la size kecik....he3...eh....ader ker idiom like that...hua3...

No comments: