Friday, February 18, 2011

terima dgn hati yg terbuka


kawan.....sgt penting dlm hidup kiter...aku slaku org yg mmg jenis yg mesti ada kawan...suka berkawan...buat kerja bersama kawan...makan dgn kawan...senang citer...aku ni org yg x bleh hidup sendiri....sesiapa saja yg ikhlas berkawan dgn ku...insyaallah...aku seekhlas ati berkawan dgn nya...TAPI....kita perlu menerima rialiti dan resam di bumi ni....x semua org ikhlas berkawan dgn kita,.....di dpn mata kita...berckp manis bak delima...budi pekerti lemah gemalai..pendek kata...kalau org tua yg ada ank truna tgk...konform boleh dibuat menanntu....tapi di belakang kiter...masyaallah...mulutnya bau macam longkang,......tapi takper.....org yg x ikhlas ni rugi x ekhlas ati berkawan dgn aku...sbab dia telah kehilangan seorg kawan yg ekhlas kawan dgn dia....oh.....kenapa la aku perlu berkias-kias ni...ok...straigt to the point....ader seorg member ni...didpan aku....puji aku melambak-lambak...antara dialognya ialah;-

"wah, beruntung ko dapat tunang ko tu!..hansem...ko patut syukur tau.ada org dah tua,tapi x jumpa jodoh lagi."

dialog kedua...

"muka koo ni dah cute...ko tinggal lagi tachup skit2 jer ni...nanti baru tunang ko sayang ko.."

nota kaki (penulis bukan mengharapkan pujian ok...cuma x ske org yg terlampau plastik .)

belakang aku....ni dialog die

"aku tgk...dia jer cam terhegeh-hegeh beno nak kat tunang die tu...tunang dia tu..x der pom ambik berat pasal die..cam die jer yg over.."

satu lagi dialog dia...

" dia jer yg nampak over nak kat tunag dia...x sesuai langsung dia ngan tunang dia tu....tunang dia tu kemas..ensem..tapi dia tu...slebek jer.."

oh..plastik sungguh dirimu..maybe dia merasa dirinya cantik macam fasa sandha kup..baru jumpa aku n tunang aku stengah jam...ader ati nak judge org...yg x tahan nye...if btul2 dia mmg btul pandai baca ati org...kononnya aku jer lebih...cakap jer la ngan aku...ni x yah la depan aku ckp lain....n yg paling tak tahan...siap pi menjaja crite lagi pasal keburukkan org.....ish..dia mmg mensia-siakan seorg kawan yg sebelum ini mmg btul2 ekhlas berkawan dgn dia sblum ni kerana aku pun...dah x ekhlas dah nak kawan ngan dia...(ops...x baik memutuskan silaturrahim...erk,..maybe kawan n buat x tau jer bau longkang yg dia dah buat....tp x kan rapat lagi ngan dia)

...senang citer...jaga la diri sendiri kerana kita tak tau apa yg akan jadi pada diri kita nanti...sebuk2 duk jaga umah org..umah sendiri pencuri masuk x sedar

1 comment:

lipas_baik said...

sajer menulis di dlm blog ni..mana tau....suatu hari...dgn kuasa Allah...hamba Allah tersebut terbaca n malu sundiri nanti