Thursday, March 4, 2010

jika mau olam lem berbut baik pd kiter...kiter pom perlu berbuat baik pd olam lem....if mau olam lem respek kiter...kiter pom perlu respek pd olam lem


erm...tgk pada tajuk tu...cam bunyi aku kecip ati jer...ep3....erm..
ko aku mmg kecip ati..aku pon x tau....
tp aku bkn baip sgt pon..nak pura2 x der per2 berlaku..
aku jenis strep 2 the poim...n x ske pura2..........
mender apa yang buat aku kecip ati sgt ni...erm...(eh kecip ati gap ker)ep3...
walaupun aku tau aku ni olam yg lurus bendul..
or bak kata seolam lelaki tua yg first time tgk aku n x penah kenal aku pun..
.tetiba kata...aku ni jenis olam yg lurus (bak kata olam klate...dop panda bekok2 dah)...
pandai pakcip tu teka...ep3...bek 2 the main poim...walaupun aku ni olam yg lurus...
.tapi aku x ske diri aku dimainkan...
n aku tau kelemahan aku adalah mentafsir mende2 yg berkaitam kiasam...
maybe pada olam yg mempermainkan itu...itu just jok..
or beliau sajer nak tes pawer beliau mengenakam olam ker....
tapi how about my feelim...adakah beliau anggap olam x der feelim....
adakah beliau bahagia bila tgk cam olam ni mmg berjaya ditipu/dimainkannya....
erm...mayb beliau x berfeelim per2 pom
or maybe 2 salah satu cr beliau membiskam masa pree beliau ngam kenakan olam...
n yg paling malang..
.olam percaya...n paling malang..olam btul2 percaya...
kekadang tertanya y olam terjumpa manusia jenis nie ...
n jawapan yg olam dpt hasil drpd jwp olam semdili....
maybe ada hikmah disebalik semua ni...
jawpn yg olam rasa plg tepat tuk olam sdapkan ati semdili yg cedih (skam dah ok..ok)
.......olam trima ini sebagai dugaam...
n maybe mender cam ni yg jadikam aku lbh matang...
n aku akui...kelemahan aku....
mentafsir mender2 yg bkn strep 2 de poim....
n bahse plg mudah...maybe aku ni mnusia yg mudah dtipu...ep3....
(harap aku x jumpa dah manusia yg ske tipu or ske play2 with my heart....coz aku mmg ekhlas kerana Allah berkawan ngan ssiapa yg jadi kawan aku n sgt terluka if terjumpa ngam olam yg x ekhlas )
.....aku seolam yam plaktikel n mudah trima kenyataam...
just brterus teram n event aku wat salah,....aku jenis mudah tlima tegulam...
cuma....please.....jgn mainkan ati plasaam olam gi...mungkin bagi bliau x der ifek pe2
...tp tdk bg mangse...(adakah aku anggap aku mangse...trajis benar bunyinya..ep3)
komunikasi mmg sgt pentim n byk mender buruk terjadi coz disebabkan kesalahan mentafsir bahasa komunikasi or x berkomunikasi langgsung......
so...wahai atiku...sabarla....
.mungkin sebelum Allah kurniakan sesuatu yg manis...
Allah bagi kita rasa dulu pahit supaya kita menghargai kemanisan itu...
Ya Allah aku yakin pada Mu...
.semoga dipermudahkan segala permasalahan n perjalanan idupku....
pada Mu aku berserah......
permudahkan jalan tuk ku untuk mencari redha Mu....
aku berserah pada Mu...
amiin....

No comments: